Projekt „Z kulturą mi do twarzy”
Cele: Tworzenie sytuacji
edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość
estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka:
mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu,
teatru, plastyki oraz wprowadzanie uczniów
w świat wartości, wskazywanie wzorców
postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających
bezpieczne u rozwojowi ucznia.
Projekt „Baju
baj...”
Cele:
Zapoznanie dzieci z
wybranymi bajkami ludowymi, poznanie nie materialnego dziedzictwa
narodowego, poszerzenie wiedzy na temat wybranych krain Polski.
Projekt
„Alfabet logopedyczny”
Cele: Dbanie o właściwą
stymulację rozwoju mowy oraz wdrażanie profilaktyki logopedycznej".
Projekt
,,Każdy inny - wszyscy równi"
Cele: Uwrażliwienie na
obecność i potrzeby osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Rozwijanie empatii
i tolerancji wobec osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Likwidowanie
uprzedzeń na temat osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Przygotowanie do
współuczestniczenia w życiu z osobami ze specjalnymi potrzebami
edukacyjnymi.
Projekty koordynuje
p. Małgorzata Wojciechowska.
BohaterON w Twojej Szkole to część ogólnopolskiej kampanii o
tematyce historycznej BohaterON – włącz historię! Kampania ma na celu
upamiętnienie, uhonorowanie i bezpośrednią pomoc uczestnikom Powstania
Warszawskiego, edukację społeczeństwa, a także promocję patriotycznych
postaw i historii Polski XX wieku. W ramach sześciu edycji kampanii
Polacy z kraju i zagranicy wysłali do Powstańców Warszawskich ponad
milion dwieście pięćdziesiąt tysięcy kartek i listów z życzeniami.
Statuetki Brązowego, Srebrnego i Złotego BohaterONa im. Powstańców
Warszawskich, a także Złotego BohaterONa Publiczności przyznawane
corocznie od 2019 roku otrzymało ponad 90 osób i instytucji, których
działania w szczególny sposób promowały wiedzę o historii Polski (lata
1918-1989) oraz edukację historycznopatriotyczną.
Od 2016 roku w działania edukacyjne - BohaterON w Twojej Szkole -
zaangażowało się ponad 10 000 przedszkoli, szkół i placówek dla dzieci i
młodzieży. Niemal 1 800 0000 uczniów z Polski oraz polskich placówek za
granicą wzięło udział w naszych lekcjach z zakresu historii i edukacji
patriotycznej. Ponadto, blisko 500 nauczycieli uczestniczyło w
warsztatach i seminariach. W 2022 r. tradycyjne kartki-laurki wykonywane przez uczniów zastąpiły wpisy na portalu www.wpis.dumnizpowstancow.pl – nowym, wirtualny miejscu pamięci o Powstańcach i Powstaniu Warszawskim.
Projekt edukacyjny w ramach akcji BohaterOn koordynują panie: Ewa Grusza i Jowita Mróz.
Innowacja Pedagogiczna
„Internet – bezpieczne miejsce” odpowiada na potrzeby
społeczności uczniowskiej Szkoły Podstawowej im. Władysława
Broniewskiego w Strupinie Dużym oraz wpisuje się w „Podstawowe
kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym
2023/2024” w punkcie 8 w brzmieniu dotyczącym uczniów -
„Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów ze
szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci
oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie, w
szczególności opartych na sztucznej inteligencji".
Cele:
1. Wykorzystanie popularnych
aplikacji online lub w wersji mobilnej w celach edukacyjnych;
2. Przełamanie stereotypu
posiadania wysokich umiejętności przy korzystaniu z aplikacji
wykorzystujących modele AI.
Wprowadzenie AI, AR, VR na
zajęcia lekcyjne;
3. Podniesienie atrakcyjności
zajęć lekcyjnych.
Treści:
1. Poznanie wybranych aplikacji
online służących celom: edukacyjnym, kulturalnym i rozrywkowym;
2. Rozbudzanie kreatywności
uczniów poprzez tworzenie: grafik (Canva), filmów (Canva, InShot,
Magisto, Biteable), modeli 3D (Tinkercad, Cura), bloga (Blogger) i
strony internetowej (Google Sites) oraz wykorzystanie wirtualnej
rzeczywistości (Quiver, Merge, Google Arts&Culture) i sztucznej
inteligencji (ChatGPT, Animated Drawing);
3. Poznanie zagrożeń i
pozytywnych stron korzystania z komunikatorów AI oraz nabycie
umiejętności krytycznej analizy wytworów sztucznej inteligencji;
4. Kształtowanie pozytywnych
zachowań w przestrzeni Internetu:
znajomość netykiety,
rozpoznawanie zachowań
mających znamiona cyberbullyingu,
nabycie umiejętności
reagowania na zagrożenia internetowe.
Autorem innowacji jest p. Jowita Mróz.